درگاه بانک فرافایل، مرجع بزرگ خرید و فروش فایل
خانه / بازاریابی محتوا / شش نکته بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای اینترنتی
پارسکدرز اولین بازار کار آنلاین ایران

شش نکته بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای اینترنتی

بازاریابی محتوا (Content Marketing) سوخت اصلی یک کسب و کار اینترنتی می‌باشد. در این مقاله با من همراه باشید تا نکات مهمی را در زمینه بازاریابی محتوا برای کسب و کارها بیان کنم. بسیاری از کسب و کارها در چند سال اول فعالیت خودشان، سعی می‌کنند تا شرکت خود را هر طور که شده، سرپا نگه دارند. در واقع زمانی که شما مشغول جذب اولین مشتری‌ها برای کسب و کار خودتان، یادگیری چم و خم کار و به طور کلی در مرحله آزمون و خطا قرار دارید، ممکن است زمان کافی برای تمرکز روی بخش بازاریابی محتوا برای سایت خود نداشته باشید.
بعد از اینکه چند سال از زمان راه اندازی کسب و کارتان و کمی بهتر شدن اوضاع می‌گذرد، باید نفسی تازه کنید و زمانی را روی بازاریابی محتوای خود نیز اختصاص دهید. در ادامه این مقاله به معرفی ۶ راهکار در زمینه بازاریابی محتوا پرداخته‌ام. با من همراه باشید.

۱- یکی از بزرگترین چالش‌های موجود در ابتدای راه اندازی یک کسب و کار، ثابت قدم بودن و خستگی ناپذیر بودن در انجام مرحله‌های مختلف کار است. اگر نگاهی به وبلاگ‌های معروف موجود در اینترنت بیندازید، متوجه این قضیه خواهید شد. البته در این بین هم وبلاگ‌های دیگری نیز وجود دارند که بعد از گذشت مدت زمانی، نسبت به ارائه محتواهای جدید، حالا به هر دلیلی دلسرد شدند و با افت مخاطب مواجه خواهند شد.
بعد از گذشت چند سال و زمانی که کسب و کار شما وضعیت نسبتاً ثابتی را به خودش دید، لازم است تا اهدافی را برای خودتان پیش بینی کنید و آنها را زمان بندی کنید.

۲- سعی کنید به جای اینکه، سطح خودتان را در چند زمینه، در حد متوسط بالا ببرید، سطح خود را در یک بخش، به بالاترین حد برسانید. این حالت سبب می‌شود شما بتوانید مشتریان خود را که اغلب هم برای کار اصلی‌ای که شما انجام می‌دهید، پیشتان آمده‌اند با رضایت کامل از کار با کیفیت شما پیش دیگران تعریف کنند.

۳- اگر در حال حاضر در تلاش هستید تا در مقابل دیگر نام‌ها و شرکت‌های بزرگ در حوضه تجاری مشترکتان، کم نیاورید، سعی کنید به جای جنگیدن با این نام‌های بزرگ، با تکیه بر پشتکار خود، رقابت سالم و صمیمانه‌ای را در پیش بگیرید. اگر شرکت‌های بزرگ در حال حاضر تمایلی به همکاری با شما ندارند، می‌توانید با شرکت‌های متوسط در زمینه تأمین محتوا همکاری کنید.

۴- اغلب سایت‌هایی که در سایتشان بازاریابی اینترنتی انجام می‌دهند سعی می‌کنند از روش Gated Content در ارائه محتویات خود استفاده کنند. بیشتر وبمستران، بر این باور هستند که ارائه محتوا به صورت Gate تأثیر به سزایی در جذب مخاطب و در نهایت پیشرفت سایت دارد. در واقع قدرتی که روش Gate در جذب مخاطب به همراه دارد بیشتر از مخاطبینی است که با گشت و گذار زیاد، ممکن است هرگز دیگر به سایت شما برنگردند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که طرف هم محتویاتی که به صورت Gate قابل دسترس هستند، نسبت به محتویات Ungate تقریباً تا ۵۰ درصد دانلود کمتری دارند.

نکته: محتویات Gate ، در واقع محتوایی است که کاربر مجبور است برای دریافت آن، اطلاعاتی همچون ایمیل، شماره تلفن و .. را وارد کند. دوستان به نظر من شما باید در سایتتان برای ارائه محتوا باید از هر دو روش یعنی Gated Content‌ و Ungate 20 استفاده کنید. یعنی یکجا باید محتوا را بدون هیچ انتظاری و بدون هیچ دردسری به بازدیدکننده ارائه کنید و یک جا باید اطلاعات تماس دریافت کنید.

۵- درست همانطور که بازدیدکنندگان سایت شما، به یکباره آدرس‌های ایمیلشان را در اختیار شما قرار نمی‌دهند، همین بازدیدکنندگان نیز به راحتی و به یکباره متوجه نخواهند شد که شما در سایتتان مطالب جدیدی قرار داده‌اید. برخی از افراد اذعان می‌کنند که آنها به طور مرتب، تحت شبکه‌های اجتماعی برای مطالب خود لینک درج می‌کنند اما در نهایت ترافیک خاصی از این طریق جذب نمی‌شود. به همین منظور اگر شرکت و وبسایت شما تازه راه اندازی شده، شاید لازم باشد به گزینه‌های دیگری که مستلزم هزینه هستند، نیز فکر کنید. در این زمینه نباید شما صرفاً به مبحث سئو فکر کنید چرا که در حال حاضر در حوضه کاری شما مطمئناً صدها شرکت وجود داشته که از شما جلوترند از این رو صرفاً تکیه بر روی سئو مطالب، دردی را دوا نمی‌کند. برای همین باید دست به جیب شوید و تبلیغاتی را در سایت‌های بزرگ که احساس می‌کنید، گروه مخاطبین شما در آن مناطق گشت و گذار می‌کنند انجام دهید.

۶- در زمینه بازاریابی محتوا، باید هوشمندانه عمل کرد. تا می‌توانید پست‌ها و محتویات باارزش در سایت خود قرار بدهید تا مخاطب احساس کند واقعاً به جای باارزشی قدم گذاشته است.
با جمع آوری و ارزشیابی این داده‌ها، باید بتوانید نیازها و علایق مخاطب‌های خودتان را شناسایی کنید و ببینید که چه محتوایی بیشترین تأثیر و جذب مخاطب را به دنبال دارد.
شما می‌توانید به صورت دوره‌ای، میزان تأثیر هر یک از موضوعات و مطالب سایت را از نظر بیشترین بازدیدها، اشتراک گزاری ها، و کامنت ها مورد بررسی قرار دهید. شما می‌توانید، نسبت به بررسی قالب‌های محتوایی که بیشترین تمایل کاربران را به همراه دارد، اقدام کنید تا از سلیقه اکثریت کاربران خودتان اطلاع پیدا کنید.
بهترین توصیه‌ای که من می‌توانم به شما بکنم این است که نسبت به بازاریابی محتوا بی توجه نباشید و آن را جز اولویت‌های اصلی خودتان قرار دهند. به طور کلی اگر شما محتوای با کیفیت و اختصاصی ارائه نکنید، نتیجه لازم را هرگز نمی‌گیرید.

صحبت پایانی

دوستان باید اعتراف کنم که در بحث بازاریابی اینترنتی من به شدت عاشق بازاریابی محتوا هستم. فرقی نمی‌کند که شما صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید و یا یک کسب و کار فیزیکی دارید و در اینترنت هم فعالیت ندارید. شما هر نوع کسب و کاری که دارید باید بتوانید با ارائه اطلاعات با ارزش٬ ارزش آفرینی کنید. اینکه شما ۱۰۰ صفحه درباره افتخاراتتان بنویسید هیچ ارزشی برای مخاطبان ندارد. شما باید ارزش خودتان٬ ارزش کسب و کارتان را با ارائه اطلاعات با ارزش نشان دهید. بازاریابی محتوا را جدی بگیرید. شما باید در حوزه کاری خودتان هر روز مطالعه داشته باشید. مطالعه باعث می‌شود تا خودتان بتوانید اطلاعات با ارزشی را ارائه کنید.

منبع: آترین وب

468x60

این مطالب را نیز ببینید!

تکنیک‌های سئو

تکنیک‌های سئو در سال ۲۰۱۷

‌در جهانی که به سرعت در حال تغییر است تکنیک‌های سئو نیز خیلی سریع تغییر می‌کنند؛ بنابراین …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *